Jak wybrać fotografa ślubnego?

Czym kierować się przy wyborze fotografa ślubnego?
Większość Par Młodych nie wyobraża sobie nie mieć pamiątki ze swojego najważniejszego dnia w życiu w postaci zdjęć. Wspominamy dobre jedzenie, świetną zabawę przy profesjonalnej oprawie muzycznej ale to zdjęcia będą namacalną pamiątką. Do nich wracamy po latach i z sentymentem wspominamy ślub. Przedstawię kilka rad, przydatnych przy wyborze fotografa ślubnego. Obecnie na rynku jest wielu fotografów ślubnych. Poszukiwania wymarzonego fotografa ślubnego warto zacząć już ponad rok przed datą ślubu. Jeśli planujecie ślub w czerwcu, lipcu lub sierpniu wielu fotografów ma te terminy zajęte na długo przed ślubem. Jeśli chcecie mieć pewność, że Wasz fotograf ma wolny termin polecam skontaktować się z nim jak najszybciej.
Szukamy fotografa pytając znajomych, przeszukując portale ślubne i zazwyczaj w pierwszej kolejności kierujemy się ceną. Pary mają ustalony budżet i w jego obrębie poszukują fotografa. Zakres cenowy jest zróżnicowany i nie będę tutaj polecać czy odradzać fotografów za 1500 zł czy za 6 tysięcy bo w każdym z tych przedziałów cenowych możemy trafić na człowieka z pasją i profesjonalnym podejściem do klienta a także świetnym portfolio ale możemy także trafić na osobę niedoświadczoną, nie znającą się na fotografii.
Jak poznać profesjonalistę?
Przede wszystkim porównajmy portfolio różnych fotografów. Skupmy się na tym, czy fotograf ma swój styl, czy zdjęcia są zróżnicowane, czy jakość zdjęć jest dobra. Ostrość, kolory, jasność, to jak wyglądają twarze na zdjęciach, czy są odpowiednio naświetlone a kolor skóry nie odbiega od naturalnego, tzn czy nie wpada np w niebieski czy zieleń. To wszystko świadczy o jakości sprzętu i są to bardzo ważne elementy fotografii. Zdjęcia w portfolio fotografa powinny pokazywać emocje, radość, łzy czy skupienie. Powinny być także zróżnicowane pod kątem ujęć. W każdym dobrym reportażu pojawiają się detale ale także szerokie ujęcia.
Każdy fotograf ma swój styl. Warto zastanowić się w jakim klimacie podobają nam się zdjęcia i wybrać fotografa, którego wizja artystyczna odpowiada naszym potrzebom oraz poczuciu estetyki. Ja osobiście stawiam na jakość a nie ilość, dlatego jeżeli fotograf proponuje wam 1000 obrobionych zdjęć należy się zastanowić nad ich jakością oraz tym czy te zdjęcia będą rzeczywiście starannie obrobione. Jeśli już zdecydowaliśmy się na fotografa musimy podpisać umowę. Jest to zabezpieczenie dla dwóch stron. Na umowie mamy jasno napisane ile zdjęć dostaniemy, w jakim formacie oraz jaki jest czas oczekiwania na zdjęcia. Nigdy nie zgadzajcie się na usługę sfotografowania Waszego wesela bez umowy.
O co pytać fotografa?
Jeśli planujecie ślub kościelny zapytajcie fotografa o pozwolenie na fotografowanie w miejscach sakralnych.
Przed spotkaniem poproście aby fotograf przygotował dla was albumy czy fotoksiążki, aby na spokojnie obejrzeć jego prace oraz cały reportaż ślubny.
Koniecznie ustalcie zakres fotografowania. Profesjonalny fotograf wie jakie są najważniejsze momenty i z pewnością je wszystkie uwieczni. Jeśli jednak macie jakieś dodatkowe wymagania czy atrakcje koniecznie poinformujcie o tym.
W umowie powinien być także zapis o posiłkach podczas wesela, czyli zapewnienie stolika i tzw talerzyka dla usługodawcy.
Innym ważnym elementem jest ustalenie kosztów dojazdu lub ewentualnego noclegu.
Jeśli macie jakieś pytania proszę je kierować na maila inspire@inspire-fotografia.pl